اگر در آغاز یک رابطه هستید،اگر ازدواج کردهاید و میخواهید کنترل امور را دوباره در دست بگیرید و پایههای زندگی را مستحکم کنید، اگر فریب خوردهاید و دنبال راهی برای یافتن اصول و قوانین هستید، این کتاب مناسب شماست.
کتاب زنها مردها را از دست میدهند. چرا؟ ، شرح رفتارها و باورهای نادرست زنانی است که در طول روابط خود مدام نگران ازدستدادن مرد و تنهاشدن هستند. مک کان با ریشهیابی اتفاقات مشابهی که موجب سرخوردگی و ناکامی زنان در روابطشان میشود، به آنها کمک میکند سروسامانی به رابطهی خود بدهند و شاید بتوانند آن را احیا کنند.
این کتاب در هشت فصل نگاشته شده که شامل این عناوین هستند: «این مشکل تو است، نه مرد!»، «قواعد بازی»، «خود را بشناسید»، «یافتن مرد»، «علاقهمندکردن مرد»، «علاقمند نگهداشتن مرد»، «بستن قرارداد» و «حفظ ذهنیت درست.»
مترجم کتاب مهراوه فیروز، در مقدمهی کتاب آورده:
ازدواج دلپذیرترین موهبتی است که ادیان الهی برای انسان به ارمغان آوردهاند. در دنیای امروز تحت تأثیر فنآوری و پیشرفتهای علمی و روانشناسی و… چنان دامنه ارتباطات گسترده شده است که نیاز به کسب دانش برای درک پیچیدگیهای درونی، ویژگیهای فردی، جزئیات روابط و واکنشهای افراد به وضوح احساس میشود. بسیاری از جوانان به اطلاعات مفیدی دربارهی رمزوراز ازدواج نیاز دارند تا بتوانند اقبالی برای رسیدن به ازدواج داشته باشند.
جوانان هنگام ازدواج با پرسشهای بیشماری مواجه میشوند که لازم است به آنها پاسخ مناسبی داده شود.پرسشهایی نظیر: چگونه میتوانند فرد مناسبی برای ازدواج بیابند؟ چگونه توجه مرد یا زنی را بهسوی خود جلب کنند که به دلیل گذشته بد و رابطهای نافرجام از ازدواج هراسانند؟ چه عواملی حلقههای ازدواج را میشکند؟ انجام چه رفتارهایی آنان را فردی دوستداشتنی یا تلخ جلوه میدهد؟ و…
باید درک کنیم تنها با یافتن یک فرد نمیتوانیم به عشق برسیم، نمیتوانیم افسار خوشبختی را به دست دیگران بسپاریم و منتظر بمانیم تا آنان این احساس را به ما ببخشند. با کسب دانش و آگاهی در این زمینه میتوانیم کنترل امور را در دست بگیریم، زندگی مشترک را در مسیری مناسب هدایت کنیم و زندگی لذتبخشتری را تجربه نماییم.