فیل من آبی است داستانی دلگرمکننده و امیدبخش دربارهی تجربهی غم و اندوه در کودکی است؛ غمی که گاهی آنقدر بزرگ میشود که انگار تمام زندگی را زیر سایهی خود میگیرد. این کتاب تصویری با زبانی ساده و صمیمانه، تصویرسازیهای خلاقانه، لحنی لطیف و گاهی خندهدار، به کودک و اعضای خانواده نشان میدهد که احساسات دشوار را نیز میتوان دید، به زبان آورد و فهمید اما برای کنارآمدن با آنها پیش از هرچیز باید به خودمان زمان بدهیم. این داستان با بیانی خلاقانه و دلنشین، فضایی امن برای گفتوگو دربارهی غم، همدلی و سلامت روان فراهم میکند و انتخابی ارزشمند برای کودکان و بزرگسالان است.
گاهی غم، خیلی بزرگتر از چیزی است که بتوان دربارهاش حرف زد؛ آنقدر بزرگ که شبیه به یک فیل سنگین میشود. در این کتاب تصویری زیبا و تاثیرگذار، غم به شکل یک فیل بزرگ و آبیرنگ ظاهر میشود؛ فیلی که روی سینهی کودک مینشیند، نفسکشیدن و حرکتکردن را سخت میکند و به این راحتیها هم حاضر نیست جایش را عوض کند. خانواده تلاش میکنند با راههای مختلف کمکش کنند، اما آیا میشود غم را هل داد یا وادار به رفتن کرد یا راه دیگری برای کنارآمدن با آن وجود دارد؟