هرساله بیش از 1/8 میلیارد نفر در جهان، هزینهی حکمرانی بد را بهصورت پرداخت رشوه به مقامات دولتی میپردازند. چنین شرایطی به این دلیل پدید آمده که حکمرانی بد بسیار شایعتر از حکمرانی خوب است و فساد، یکی از علتهای اصلی آن محسوب میشود. این پدیده در بسیاری از کشورهای درحال توسعه، کیفیت خدمات اجتماعی از قبیل بهداشت و آموزش را کاهش و نهادهای مجری قانون همچون نیروی پلیس را تحتتأثیر قرار داده است. در کشورهای مبتلا به حکمرانی بد، زمانی که مقامات دولتی، خدمات مورد تقاضای مردم را براساس ضوابط ارائه ندهند، آنها به روابط متوسل شده و یا به پرداخت رشوه دست میزنند تا بتوانند خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند؛ اما در کشورهای برخوردار از حکمرانی خوب، شهروندان میتوانند بهصورتی طبیعی آنچه را که از حکومت نیاز دارند از طریق فرآیندهای اداری دریافت کنند. گاهی فساد بهشکل نقض هنجارهای غیررسمی پدیدار میشود. در بیشتر کشورها، سیاستمدارانِ فریبکاری هستند که برای کسب آرای مردم در انتخابات، شعارهایی میدهند که پس از کسب قدرت، درست خلاف آنها عمل میکنند. سازمانهای بزرگی نیز وجود دارند که برای فرار مالیاتی یا کسب سودهای سرشار در قراردادهای کلان مربوط به خرید تجهیزات نظامی یا اجرای پروژههای زیرساختی عظیم، از منافذ قانونی موجود سوءاستفاده میکنند. دادههای این کتاب، منحصربهفرد هستند چرا که اطلاعات آن، حاصل یک پیمایش است که با روش نمونهگیری، نظرات بیش از 175هزار نفر را در 125 کشور دنیا از آفریقا، آسیا، خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی گردآوری و تحلیل میکند.