در کتاب «آدمبزرگها هیچوقت این کارها را نمیکنند» راوی در صفحات مختلف داستان میگوید بزرگترها کارهای بد و ناجور انجام نمیدهند، اما در تصویر درست برعکس آن را میبینیم. از همهی اینها جالبتر، شخصیت دخترکی کنجکاو و بانمک است که در گوشهگوشهی تصویرها حضور دارد و آدمبزرگها را زیر نظر گرفته و حضور او، کتاب را جالبتر و تصویرها را خندهدارتر ساخته است.
یادمان باشد بچهها همیشه دارند ما را نگاه میکنند! دیوید کالی میخواهد غیرمستقیم به بچهها و حتی بزرگترها یادآوری کند که همهی آدمها، کوچک و بزرگ، ایرادهایی دارند و ممکن است اشتباه کنند: و هیچ اشکالی ندارد که آدمها کامل و بیعیب نباشند! بچهها با این کتاب یاد میگیرند برای اشتباههایشان احساس گناه نداشته باشند و بدانند که هرکسی ممکن است کار اشتباهی بکند. بهتر است که رویهی خندهدار آن را ببینند و خودشان بتوانند در هر ماجرا، طنز اصلی را پیدا کنند. بزرگترها هم یاد میگیرند در کنار کودکان، به اشتباههایشان بخندند.