اگر رمان بیمار خاموش را از نشر سنگ میشناسید و خواندهاید، این رمان پیشنهاد ۲۰۲۱ ما به شماست.
روزنامهی گاردین دربارهی نیمهی تاریک مامان مینویسد: متفکرانه، با ساختاری دقیق و درکی روشن، داستانی گیرا… «نیمهی تاریک مامان» اضطرابهای مادرانگی را با نوعی انرژی وهمناک و قدرتمند همراه میسازد.
این رمان تریلری روانشناختی و بسیار پرتعلیق است که شما آن را در یک نشست میخوانید. داستانی پرماجرا که تصوراتتان را دربارهی مادر بودن به چالش میکشد. داستان از نظر شیوهی روایت نیز متنوع است و ماهیت رازآلود و پر از سؤال آن را تقویت میکند…
داستان این رمان دربارهی زنی به نام «بلایت کانر» است که مصمم است برای دخترش مادری خونگرم و فداکار باشد، مادری که خودش هرگز نداشته است، اما خیلی زود متوجه میشود مشکلی در دخترش وجود دارد. او مثل سایر بچه ها رفتار نمیکند و این غمی بزرگ برای بلایت است. داستان با تولد فرزند دوم و پرداختن به روابط کانر و همسرش، جنبههای دیگری پیدا میکند. جنبههایی که آبستن رازها و اتفاقات بسیاری است…
کانر راوی غیرقابل اعتماد و جذابی است. او داستان را طوری تعریف میکند که شما نمیدانید کجاها را درست میگوید و کجاها را تغییر میدهد. البته همان طور که لسآنجلس تایمز نوشته است: به اندازهی کافی رمانهایی با راویان زن غیرقابل اعتماد و مادران بیتوجه داریم، اما آنچه «نیمهی تاریک مامان» را برجسته میکند، درک دقیق و ظریف «اشلی آدرین» از وضعیت زنان است. اینکه صدایشان درست به گوش نمیرسد، اینکه هزاران توهین کوچک، یک زندگی مشترک قوی را تضعیف میکند و با وجود تابوهای مادرانه، گاهی زنان حس خاصی نسبت به کودکان بدقلق پیدا میکنند.